Ni kommer svimma när ni ser listan med böcker som jag har läst i år. Min ursäkt är att jag pendlar åtta timmar i veckan och när jag pendlar så finns det inte mycket annat att göra än att läsa och sova. Haha!
Eftersom att det är så många böcker så orkar jag dock skriva handlingen till alla utan jag skriver mer vad jag tycker om dem och om ni är intresserade så får ni söka upp handlingen själva.
I'll give you the sun, Jandy Nelson - Alltså den här boken kändes jättekonstig och hoppig, jag kom aldrig riktigt in i den och förstod aldrig riktigt vad som hände så jag skulle inte rekommendera den
Lady Midnight, Cassandra Clare - Jag verkligen älskar Cassandras böcker och det här var inte ett undantag! Jag längtar sååå tills fortsättningen kommer! Detta är som en fortsättning av The Mortal Instruments serien fast ur en annans karaktärs perspektiv. Om du vill läsa den här så är det nog bra att du läser The Mortal Instruments först. Eftersom att den här kom ut år 2016 så tror jag att den dock bara finns i engelska.
När hundarna kommer, Jessica Schiefauer - En bok vi läste i skolan, jag kommer inte ens ihåg vad den handlar om längre haha
The young world, Chris Weitz - Jag hade lite blandade känslor om denna, den var lite spännande men inte spännande nog för att jag skulle orka gå till affären och köpa fortsättningen på den
Du är aldrig ensam, Sarah Dessen - Jag verkligen älskar Sarah Dessens böcker, så himla mysiga. Jag tyckte jättemycket om den här boken och läste ut den på bara några dagar. Så tips!
Endgame serien, James Frey och Nils Johnson-Shelton - Otroligt flummig, otroligt dålig
Naomi & Ely's no kiss list, Rachel Cohn - Boken var helt okej, det var inte den bästa jag läst men inte heller den sämsta, så helt okej.
Lex bok, Sara Kadefors - Alltså gud när jag skriver den här listan så inser jag hur många böcker jag läst i år som jag faktiskt inte gillat. Den här boken var också helt okej men inget speciellt.
Den ökända historian om Frankie Landau-Banks, E. Lockhart - Jag tyckte verkligen om den här boken! Så mycket att jag köpte den två gånger. Jag glömde min första på ett plan hem från USA :(. Den är väldigt feministisk den här boken och väldigt rolig att läsa så det är också ett tips!
En bit av mig saknas, David Levithan - Det konstiga med den här boken är att den är så otroligt kort. Det handlar i alla fall om när tvillingtornen rasade, huvudkaraktärerna är tre personer och allt handlar liksom om hur de tar nyheterna. Boken var rätt dåligt skriven faktiskt, det var tråkigt för den hade kunnat vara så himla bra.
Den femte vågen serien, Rick Yancey - Bokserien var helt okej, men det var ingenting jag någonsin blev helt fast i. Gillar du filmen så kommer du säkert gilla böckerna också förstås! Första boken var den bästa av alla tre.
När vi föll, Anna Todd - Jag var ju tvungen att läsa den här boken enbart pga att det från början var en fanfic av One Direction. Hardin är egentligen Harry Styles alltså, wow. Haha men boken sög, läs inte den. Det är den sämsta boken jag läst i hela mitt liv.
Anna och den franska kyssen, Stephanie Perkins - Det här är en bok som jag inte trodde att jag skulle gilla men som jag verkligen ÄLSKAR. Gud jag blev helt besatt av den här boken, så himla mysig och bra. Den utspelar sig i Paris också, alltså drömmen. Jag läste om den här för ett tag sedan för att den var så bra så tips tips tips!!!
Livet efter dig, Jojo Moyes - Har inte hela världen läst den här boken och sett filmen i år? Den är hur som helst otroligt bra så jag förstår varför. Så fin och sorglig och omtumlande. Jag läste ut den på två dagar för att jag blev så inne i den haha! Har du inte läst den så gör det!
Isla and the happily ever after, Stephanie Perkins - Det är som en fortsättning av Anna och den franska kyssen. Helt okej men lite jobbig för huvukaraktärerna blir tillsammans på typ tre sekunder och jag hatar sånt haha! Blir för mycket kärlek typ.
To all the boys I've loved before, Jenny Han - Detta är utan tvekan den bästa boken jag läst i år! Alltså guuuud så mysig och fin och rolig den är! Jag verkligen älskar älskar älskar den! Så läs läs läs!
PS I still love you, Jenny Han - Fortsättningen av To all the boys I've loved before som är minst lika bra som första!
Den allvarsamma leken, Hjalmar Söderberg - En bok vi tvingades läsa i skolan. Jag hatade den så mycket att jag på riktigt fick ångest när jag tvingades läsa den. På riktigt.
My life next door, Huntley Fitzpatrick - Också en bok som jag blev helt besatt i! Så bra!
I dina ögon, Sarah Dessen - Har jag nämnt att jag älskar Sarah Dessen? Ännu en bok av henne som jag blev helt kär i.
Sommaren jag blev vacker, Jenny Han - Jag har problem med att bestämma mig om vad jag tycker om den här boken. Handlingen var bra, sättet den var skriven på var inte riktigt det.